Para quem é do ramo, será leitura obrigatória...
Editorial
The use of sports science in preparation for Olympic competition
R. C. Richard Davison; A. Mark Williams
Pages 1363 – 1365
Talent identification and promotion programmes of Olympic athletes
Roel Vaeyens; Arne Güllich; Chelsea R. Warr; Renaat Philippaerts
Pages 1367 – 1380
Promoting a skills-based agenda in Olympic sports: The role of skill-acquisition specialists
A. Mark Williams; Paul R. Ford
Pages 1381 – 1392
Psychological preparation for the Olympic Games
Daniel Gould; Ian Maynard
Pages 1393 – 1408
Fatigue management in the preparation of Olympic athletes
Paula J. Robson-Ansley; Michael Gleeson; Les Ansley
Pages 1409 – 1420
The impact of technology on sporting performance in Olympic sports
Steve J. Haake
Pages 1421 – 1431
Physiological monitoring of the Olympic athlete
R. Richard Davison; Ken A. Van Someren; Andrew M. Jones
Pages 1433 – 1442
General Papers
Importance of the ITF Junior Girls' Circuit in the development of women professional tennis players
Machar Reid; Miguel Crespo; Luca Santilli
Pages 1443 – 1448
Do differences in initial speed persist to the stroke phase in front-crawl swimming?
Tsuyoshi Takeda; Hiroshi Ichikawa; Hideki Takagi; Shozo Tsubakimoto
Pages 1449 – 1454
Quantifying freestyle kick-count and kick-rate patterns in Paralympic swimming
Sacha K. Fulton; David B. Pyne; Brendan Burkett
Pages 1455 – 1461
The influence of match location, quality of opposition, and match status on possession strategies in professional association football
Carlos Lago
Pages 1463 – 1469
Achievement goals, self-handicapping, and performance: A 2 × 2 achievement goal perspective
Nikos Ntoumanis; Cecilie Thøgersen-Ntoumani; Alison L. Smith
Pages 1471 – 1482
Understanding the coach's role in the development of mental toughness: Perspectives of elite Australian football coaches
Daniel F. Gucciardi; Sandy Gordon; James A. Dimmock; Clifford J. Mallett
Pages 1483 – 1496
Grupo credenciado pela EEFE-USP em 2006. Participantes com (1) publicações de livros e artigos em periódicos nacionais e internacionais; (2) atuação na iniciação às modalidades ou com a preparação de atletas de diversos níveis. No 1o semestre de 2013, o foco central do grupo está direcionado para a conclusão de alguns projetos iniciados em 2012, bem como com o início da coleta de dados de alguns projetos de pesquisa.
Pesquisar este blog
http://grupodestudoslutas.blogspot.com
Seguidores
Quem sou eu
- Emerson Franchini
- São Paulo, São Paulo, Brazil
- Professor da EEFE-USP; Praticante e Pesquisador de Judô; Preparador físico de atletas de modalidades esportivas de combate.
Arquivo do blog
- ► 2012 (168)
- ► 2011 (203)
quarta-feira, 25 de novembro de 2009
Assinar:
Postagens (Atom)